XARSE: Xarxa de Resposta Socioeconòmica
Els punts d'atenció de la XARSE donen suport a la ciutadania en la sol·licitud telemàtica d’ajuts o recursos econòmics de l'Administració Pública.
El programa, impulsat pel Pla de Barris, se centra en dues actuacions principals. Per una banda, l’atenció integral i individual a les persones i suport pràctic (amb tramitació telemàtica si s’escau) per derivar al recurs o recursos que més s’adeqüin a la seva necessitat. Alguns exemples dels tràmits o acompanyaments que es desenvolupen són la tramitació de la Renda Garantida de Ciutadania, l’Ingrés Mínim Vital, la identificació digital o altres tràmits telemàtics.
Per altra banda, el projecte també inclou formacions i acompanyaments grupals en entorns digitals, principalment vinculats a l’administració digital (renovació de la demanda d’ocupació, identificació digital, descàrrega de certificats…).
Existeixen 8 punts d’atenció presencial a la ciutat de Barcelona. Per accedir al servei, és necessari ser resident d'algun dels següents barris:
- XARSE la Zona nord (Torre Baró, Ciutat Meridiana i Vallbona)
- XARSE la Prosperitat
- XARSE la Trinitat Vella
- XARSE el Carmel
- XARSE el Besòs i el Maresme
- XARSE la Verneda i la Pau
- XARSE la Marina
- XARSE el Raval
Quins tràmits es fan a la XARSE?
Sol·licitar AJUTS ECONÒMICS*: Ingrés Mínim Vital, Renda Garantida de Ciutadania, Prestacions Contributives (SEPE, INSS), Prestacions No Contributives (INSS, GenCat), Subsidis i prestacions (SEPE), Bo social (llum, gas), Ajuts al lloguer (Habitatge, GenCat)…
- Valoració dels requisits d’accés
- Sol·licitud electrònica
- Alta i gestió de Cl@ve o IdCat Mòbil
- Recopilació de documentació i certificats
- Resposta a requeriments
- Recursos contra denegacions
*no se sol·liciten beques escolars ni de casals, ni es fan inscripcions escolars
És imprescindible demanar CITA PRÈVIA amb antelació a través del telèfon 93 013 68 44.