Millora dels espais d'entrada dels centres escolars
En el context de densitat urbanística i d’ús de l’espai públic al Raval i el Gòtic, els centres escolars tenen dificultats per mostrar-se a la comunitat i tendeixen a replegar la seva missió educativa cap a l’interior de les instal·lacions educatives. Amb les mesures de govern “Omplim de vida els entorns escolars” i “Cap a una política de joc a l’espai públic”, l’Ajuntament posa el focus en els infants i el seu dret a la ciutat, i el Pla de Barris fa una aposta perquè els entorns escolars siguin redefinits com a espais confortables, segurs, lúdics i comunitaris. S’aposta per fer una proposta d’actuació a les escoles Rubén Darío, Drassanes i Collaso i Gil, centres amb diferents situacions de complexitat en el seu entorn més immediat, on la redefinició dels espais d’entrada, en aquesta lògica d’espais amables, permetrà generar nous i millors espais de socialització de la comunitat educativa, infants, famílies i professionals del centre educatiu, i de la vida comunitària en general.